У скільки обійдеться економія на антифризі?

У скільки обійдеться економія на антифризі?

Про неприємності, котрі очікують вас у випадку несвоєчасної заміни охолоджувальної рідини, а також про те, що загрожує вашому мотору, якщо при виборі антифризу ігнорувати рекомендації виробника авто.

Роль антифризу та необхідність своєчасного поповнення кількості цього надважливого витратника засвоюється кожним автомобілістом ще на першому етапі навчання мистецтву водіння та догляду за «чотирьохколісним другом». 

Чому ж виникає так багато ситуацій, коли причиною виходу мотора або його компонентів з ладу стає банальна неуважність та недотримання офіційних заводських допусків, стосовно підбору охолоджувальної рідини? Нижче розберемося з цим питанням, або у вас ніколи не виникало таких проблем. А поки що згадаємо…

Яка роль охолоджувача з допусками від виробника вашого автомобіля?

Прислів’я «повторення – мати навчання» якнайкраще підходить для правил експлуатації охолоджувальної рідини. Оскільки при їхньому порушенні наслідків багато, і всі вони неприємні, враховуючи важливість охолоджувача для захисту агрегату від підвищених температур при навантаженнях і від замерзання в зимовий період.

Нагадаємо, що саме перерозподіл тепла та відведення зайвих «градусів» в процесі циркуляції по охолоджувальній системі – основна роль антифризу з допусками. Таким чином попереджується «закипання» або критичний перегрів двигуна, котрий закінчується зазвичай тим, що мотор швидко й повністю виходить з ладу без можливості відновлення. Чим це загрожує вашому гаманцю – пояснювати немає сенсу.

Люди, далекі від автомобільної тематики, в цьому місці зазвичай задаються питанням – чому б не використовувати в якості охолоджувача звичайну воду? Проблема в тому, що при низьких температурах вода швидко замерзає, а замерзла вода – це смерть всієї системи: при русі всередині лід та його скалки заподіють фізичних пошкоджень всім її компонентам.

Під час зміни фізичних параметрів при відтаванні-замерзанні чиста вода часто просто розриває делікатні ділянки системи, патрубки та резину. Цим і пояснюється довга еволюція витратників.

На певному етапі інженери почали використовувати здатність спиртів у комплексі з невеликим процентом води витримувати знижені температури без замерзання. Причому, низька температура замерзання можлива лише при певному співвідношенні кількості спирту й води.

Пізніше були помічені й інші проблеми, приховані від очей у моторі та системі охолодження – хімічна нестабільність охолоджувачів, зміна кислотності, кавітація, піноутворення, набухання, роз’їдання та розтріскування резинових і пластикових компонентів.

Для попередження всіх цих неприємностей в склад охолоджувальної рідини вводять пакети присадок, котрі стабілізують якісний антифриз із допусками від авто-брендів.
В залежності від складу пакетів присадок, розрізняють традиційні, карбоноксилатні, гібридні та лобридні охолоджувачі. Кожен з перерахованих типів пакетів присадок спеціалізується на певній захисній «роботі» в системі охолодження.

Окремо описувати їх тут ми не будемо, зауважимо лише, що найбільш досконалими за функціональністю та рівнем захисту від корозії вважаються на даний момент лобридні присадки.

В яких випадках необхідно поповнювати та міняти витратник?

  1. Для компенсації його витрати під час випаровування.
  2. При розгерметизації системи охолодження.
  3. При заміні охолоджувача на інший тип, марку, склад.
  4. При забрудненні.
  5. Згідно регламенту виробника авто.

Що відбуватиметься з мотором, якщо не дотримуватися правил підбору та заміни охолоджувальної рідини?

Як і будь-який інших автомобільний витратник, охолоджувач має свій термін придатності та строк ефективності. Зазвичай їх можна дізнатися з інструкції із застосування, офіційних заводських допусків та інструкції з експлуатації автомобіля. По закінченню цього терміну всі кращі якості охолоджувальної рідини починають зменшуватися.

Але це не найгірше – в процесі відпрацювання пропорційно зростають її негативні якості. Ось що відбудеться, якщо не приділяти належної уваги офіційним заводським допускам під час обрання витратника та регламенту його заміни, який в казаний в інструкції з експлуатації автомобіля.

  1. При нагріванні будь-яке моторне мастило, навіть те, яке відповідає найвищим стандартам, починає окислюватися набагато швидше, через що знижується його ефективність та термін дії, а двигун піддається «закипанню».
  2. Посилюються корозійні процеси – гниє радіатор, зашлаковуються канали охолодження, деградують алюмінієві поверхні головок блоків та прокладки.
  3. Нерозчинні суспензії (сміття, відпрацьовані речовини, шлам) випадають в осад та забруднюють канали системи. Причому, деякі важкодоступні канали засмічуються «намертво», знижуючи продуктивність двигуна без можливості відновлення.
  4. Роз’їдаються крильчатка помпи та мокра гільза внаслідок кавітації. Причому, роз’їдання гільзи частіше за все приводить до її пробою та необхідності міняти або саму гільзу, або весь блок агрегату.
  5. Тріщини та протікання на різних ділянках патрубків та інших деталях, виконаних з резини або пластику. В результаті ви будете стабільно втрачати об’єм витратника, витрачаючи гроші на його поповнення набагато частіше, ніж це передбачено в інструкції з експлуатації автомобіля – приблизно раз на 1-2 міс.  замість 3-5 років.

Уникнути всіх цих неприємностей можна лише одним способом: ретельно підходити до вибору антифризу з допусками від вашого авто-бренду та вчасно міняти охолоджувальну рідину.