ТОП автомобільних подій 2017 року

ТОП автомобільних подій 2017 року

Рік 2017, який потроху відходить у минуле, був багатий на події, які кардинально вплинули на українських автомобілістів. Серед них є й позитивні, і негативні. Ми вирішили підвести підсумки, склавши короткий рейтинг найбільш обговорюваних у ЗМІ та суспільстві тем, які торкнулися наших з вами автомобільних інтересів, а в деяких випадках – ще й гаманців.

Авто на «литовських» номерах

Мабуть найбільш суперечлива тема, яка викликала бурхливу дискусію між владою, автомобільними дистриб’юторами та власниками «дешевих» іномарок, завезених із сусідніх країн.

Заборона на розмитнення авто, старших за 2010 рік, та високі ціни на розмитнення нових авто, які досягають половини вартості машини, підштовхнули у 2014 році наших урядових та контролюючих чиновників до рішення дозволити ввіз недорогих європейських автомобілів транзитом на 10 днів (або 5 днів у випадку пересування по території одної митниці).

Зроблено це було в інтересах волонтерів, які постачали авто нашим воїнам в АТО. Апріорі вважалося, що в зоні бойових дій машина все одно стає непридатною для подальшого користування за дуже короткий строк, тому дієві механізми контролю таких авто так і не були впроваджені.

Цією прогалиною у законодавстві моментально почали користуватися всі, хто не міг собі дозволити новий автомобіль з повним розмитненням, що призвело до насичення доріг дійсно дешевими машинами, які були завезені з Польщі, Литви, Німеччини та інших європейських країн.

За даними Держфіскальної служби, починаючи з 2014 року на митну територію України надійшло 490 735 авто з іноземною реєстрацією, а за неофіційними даними на сьогоднішній день в Україні перебуває 1,5 млн авто з іноземною реєстрацією. Митники намагаються контролювати ситуацію. Так, за перше півріччя 2017 року митниці вилучили 183 машини, які були завезені з порушенням митних правил.

Горезвісний законопроект «5567», котрий дозволив би легалізувати нерозмитнені авто, був підтриманий значною кількістю власників машин «на євробляхах», одначе Верховна Рада не набрала необхідної кількості голосів «за» під час голосування.

Багато хто з політиків відмічав слабку аналітичну й аргументаційну базу законопроекту. Правда, є надія, що законопроект ще повернеться на розгляд найближчим часом – з компромісними доопрацюваннями та більш точними розрахунками.

Посилення штрафів

За повідомленнями прес-служби патрульної поліції, в 2017 році на дорогах України відбулися 146 тис. ДТП, що на 8 тис. більше, ніж у 2016 році. Недивно, що більша частина громадян виступила за посилення штрафів у відношенні водіїв, які порушують ПДР. Особливо це стосується так званих «штрафів за водіння у п’яному вигляді».

Сьогодні це вважається вирішеним питанням: у 2018-2020 роках повернеться фото- та відеофіксація дорожніх порушень, суттєво виростуть штрафи за водіння у нетверезому стані, без прав або після позбавлення прав, а також у відношенні до водіїв, які самовільно полишили місце ДТП.

Будуть й інші новації у сфері адмінпокарань. Для цього в законодавство введуть відповідні зміни. Крім того, керівництво поліції збирається оголосити про додатковий набір співробітників, аби посилити контроль на дорогах, а граничну швидкість руху в межах населених пунктів зменшать до 50 км/год.

Також у випадку прийняття нових правил, зміниться порядок отримання водійських прав: перше водійське посвідчення видається на 2 роки, з наступною заміною на «постійне» (строк дії – 30 років) без здачі екзаменів, але тільки в тому випадку, якщо протягом перших 2-х років водій не порушував закон та ПДР.

Таким чином, за перевищення дозволеної швидкості «новий» штраф складе 3,4 тис. грн (замість нинішніх 510 грн). Такий самий розмір штрафу передбачено за втечу з місця ДТП, плюс – позбавлення права керувати автотранспортом до 6 міс.

Штраф за керування автомобілем без прав зросте в 20 разів – до 10,2 тис. грн, а за повторне порушення доведеться викласти 40,8 тис. грн. За керування транспортом після позбавлення прав штраф сягне 20,4 тис. грн, повторне порушення потягне за собою фінансові санкції у розмірі тих самих 40,8 тис. грн.

Що ж стосується штрафів за горезвісне «п’яне водіння», то вони вже були підвищені, і зараз починаються з 10 тис. грн. Однак на цьому зростання не закінчиться – планується підняти їх до 40 тис. грн, плюс позбавлення прав керувати авто на 3 роки. Це у випадку, якщо в крові водія виявлять 2 проміле алкоголя.

Зростання українського авторинку й очікувані новинки

Але є й хороші новини: у 2017-му продажі на українському авторинку зросли в цілому на 26 процентів. Про це повідомляє асоціація «Укравтопром» за результатами аналізу з січня по кінець жовтня цього року.

Лідирують в рейтингу продаж (за зменшенням показників): Тойота (+27% до минулорічних продаж), Рено (збільшення продаж на третину), Фольксваген (+28%), Шкода (+42%), Кіа (+39%). Замикають ТОП-10 Hyundai, Nissan, Ford, BMW, Mercedes-Benz.