ТО 1 автомобіля | Що потрібно знати про технічне обслуговування

ТО 1 автомобіля | Що потрібно знати про технічне обслуговування

  1. Що входить в регламент і графік технічного обслуговування.
  2. ТО 1 автомобіля.
  3. Що потрібно робити під час сезонного ТО.
  4. Як потрібно стежити за своїм авто, щоб уникнути проблеми в майбутньому.

Досвідчені автомобілісти знають, наскільки важливо дотримуватися регламенту технічного обслуговування автомобіля. Технічне обслуговування відрізняється від ремонту характером робіт. Вони, в даному випадку, мають скоріше профілактичний характер. І тим не менше, плановий сервіс забезпечує своєчасне виявлення та усунення несправностей, а також відновлення достатньої кількості розхідних матеріалів.

Планове технічне обслуговування включає такі види послуг:

  • регулювання;
  • змащування;
  • контроль та діагностика роботи вузлів та агрегатів;
  • кріпильні роботи;
  • заправка;
  • тестування електросистем.

В залежності від типу авто та його конструкції, а також умов експлуатації, технічне обслуговування може включати багато інших робіт. Їхній порядок регламентується графіком, який розробляється індивідуально для кожної моделі. Цей графік називається «регламентом».

Регламент робіт з технічного обслуговування автомобіля

Графік ТО

Кожен завод-виробник на своєму сайті пропонує для своїх автомобілів графік регулярних заходів, що відповідають очікуваному зношуванню деталей та розходу матеріалів (приміром, мастильних) в процесі експлуатації, яка вважається нормальною для даного транспортного засобу. Пункти регламенту прив’язуються до певного терміну експлуатації та пробігу. Виконання регулярних ТО переслідує три найважливіші мети:

  1. Можливість забезпечити себе гарантійним ремонтом у випадку непередбачуваних несправностей через заводський брак або зношування в межах гарантії.
  2. Забезпечення оптимальних ходових якостей за конкретних умов експлуатації.
  3. Забезпечення безпеки водія та пасажирів.

Регламент технічного обслуговування розробляється для кожної моделі індивідуально, включає конкретні діагностичні послуги, заміну «розхідників», корекцію роботи вузлів та деталей, а його характер може мінятися в залежності від багатьох факторів:

  • пробігу;
  • віку машини;
  • якості палива;
  • дорожніх та кліматичних умов експлуатації авто;
  • інтенсивності експлуатації та навичок водія;
  • у випадку рестайлінгу – від його характеру;
  • від виконаних раніше ремонтних робіт і якості деталей, якими замінили старі.

Не дивлячись на суттєві відмінності в регламентах різних машин, у їхнього першого техобслуговування (ТО 1) є багато спільного.

ТО 1 – загальні моменти для всіх авто

Комплекс заходів, які відносяться до першого технічного обслуговування, частіше за все здійснюється після 5 тис. км пробігу для легкових авто, і 4 тис. км – для вантажних та автобусів.

Основні роботи, які характерні для всіх ТО 1 – це заміна мастила та мастильного фільтра. Крім того, зазвичай виконується перевірка:

  1. Основний вузлів та агрегатів машини.
  2. Стану й натягу приводних пасів.
  3. Зчеплення, герметичності приводу, ходу педалей.
  4. Роботи й кріплення КПП.
  5. Шарнірів та шліцьових з’єднань карданної передачі (на предмет люфту).
  6. Заднього й переднього мостів – на предмет кріплення деталей та герметичності з’єднань.
  7. Рульового управління й системи посилення (кріплення, шплінтування, герметичність, люфт).

Сезонне технічне обслуговування

Готуємо машину до зими

Сезонне ТО рекомендується виконувати незалежно від регламенту, щоб підготувати автомобіль до кліматичних змін та забезпечити його захист у холодний або спекотний період року. Планове сезонне техобслуговування варто проводити 2 рази на рік. Воно може включати такі види робіт:

  1. Заміна «резини».
  2. Заміна мастила на «зимове» (особливо актуально для північних регіонів).
  3. Антикорозійна обробка корпусу авто, та ін.

Дотримання регламенту техобслуговування та виконання сезонного ТО дозволить не просто забезпечити оптимальні ходові якості вашої машини, але й скоротить ваші витрати у випадку настання гарантійного випадку.

 

Інші цікаві статті про технічне обслуговування