Що варто знати про нові правила паркування?

Що варто знати про нові правила паркування?

З 27 вересня в Україні набув чинності закон, який посилює відповідальність за порушення правил парковки. Отже, хто, як і за які порушення буде карати - в нашому сьогоднішньому матеріалі.

Інспектори парковки

Меморандум між Нацполіцією та органами місцевого самоврядування віддає право контролю парковок інспекторам з паркування.

Ця посада вводиться в штат органів місцевого самоврядування. Інспекторам делегується право притягати до відповідальності за порушення правил зупинки, паркування та стоянки.

Підкреслюється, що закон не вводить додаткової відповідальності, а лише визначає механізм притягнення за правопорушення.

Щодо розмірів штрафів - вони будуть такими:

  • якщо не створені перешкоди або небезпеки для руху - 255 гривень;
  • якщо авто створює перешкоди і небезпеки для руху - 510 гривень;
  • парковка на місцях для осіб з інвалідністю - від 1020 до 1700 гривень.

Тарифи за евакуацію: авто до 2 тонн - 720 грн. Зберігання - 144 грн за добу.

Фото/відео фіксація

Щоб затримати транспортний засіб, інспектори зобов'язані спочатку скласти протокол із фіксацією правопорушення, зокрема - фото або відеозаписом.

Всі інспектори матимуть відповідну екіпіровку та програмне забезпечення. Зйомка вестиметься "з руки", на кадрах будуть відбиватися геолокація (місцезнаходження авто), дата та час зйомки.

Вся інформація є закритою і захищається від втручання.

Якщо водій "втік"

Відтепер інспектори не зобов'язані чекати водія, який уникає присутності на місці правопорушення. Копію постанови або повідомлення про притягнення до адмінвідповідальності будуть залишати на лобовому склі авто.

Тільки безготівковий розрахунок

Закон вводить заборону на готівковий розрахунок при сплаті паркувального збору. Муніципалітети введуть автоматизовану систему оплати через мобільний додаток, термінали, банківський рахунок, тощо.

Важливо!

Якщо інспектор наполягає на оплаті штрафу в готівці (на руки), йому загрожує штраф від 850 грн!

Презумпція винуватості

Найбільш резонансною нормою закону стало автоматичне визнання провини власника транспортного засобу, якщо порушення зафіксоване в режимі фото- або відеофіксації.

Тобто, створюється механізм "заочного" залучення до адмінвідповідальності саме власника машини, а не людини, яка сиділа за кермом на момент правопорушення.

Автори закону акцентують, що саме така система працює в більшості розвинених країн світу.