Що буде, якщо залити дизельне мастило в бензиновий двигун?

Що буде, якщо залити дизельне мастило в бензиновий двигун?

Великий асортимент моторних мастил на сучасному авторинку, плюс таке ж різноманіття їхніх технічних параметрів іноді спонукають недосвідчених автовласників до сумних помилок. Навіть працівники СТО подекуди плутають каністри. Про те, що відбудеться, якщо залити не те мастило, ми поговоримо тут.

Моторні мастильні продукти: чим відрізняються?

Обидва типи агрегатів працюють за подібною схемою, яка передбачає згоряння змішаних в певній пропорції палива та повітря. Завдання мастила – попередити зношування робочих поверхонь внаслідок тертя. Здавалося б, із цим завданням впорається матеріал з будь-яким складом. Але насправді кожен агрегат відрізняється експлуатаційними показниками:

  1. Індивідуальними характеристиками ДВЗ.
  2. Особливостями застосованого палива.

Як ці відмінності виявляють себе на практиці? Дизпаливо відрізняється тим, що містить більше з’єднань сірки, ніж бензин, і залишає після згоряння суміші значну кількість сажі. Крім того, сильне стискання суміші, необхідне для прогріву повітря, сприяє проникненню з камери згоряння більшої кількості газів. Все це призводить до більш швидкого окислення мастильного матеріалу в дизелях, ніж в бензо-двигунах.

Щоб нейтралізувати негативні наслідки, мастило збагачують спеціалізованими пакетами присадок, які підвищують лужне число, зольність. Також додаються активні речовини для вповільнення старіння автомастила та підвищення стійкості. А щоб нейтралізувати схильність дизельного двигуна до посиленого утворення нагару та коксування (через великий приплив повітря), мастилу додають покращені очисні властивості.

Бензо-мастило відрізняється більш скромними вимогами. Проте забезпечується добавками, котрі гарантують підвищений захист пар тертя, оскільки робочі обороти у бензо-двигунів вищі, ніж у дизелів.

Чи можна заливати дизель-мастило в бензо-двигун без негативних наслідків?

На підставі знань про відмінності складу мастил, можна зробити наступні висновки. Бензинове автомастило в дизель-двигун заливати не можна, оскільки в ньому немає потрібного пакету захисних, миючих присадок. Залити його – означає спровокувати швидке старіння мастильного продукту та закоксовку двигуна.

Навпаки, долив дизельного продукту в бензиновий двигун призведе до менш сумних наслідків. Однак, якщо ДВЗ суттєво закоксований, підвищена миюча активність дизельного продукту може призвести до закупорки каналів шламом.

Ту ж небезпеку несуть «зайві» присадки дизельного мастила – вони відкладаються всередині бензо-двигуна. Також варто пам’ятати: «класичне» дизельне автомастило відрізняється тим, що не розраховане на високі обороти бензинового мотора. Постійне його використання призведе до прискореного зношування пар тертя.

Змішувати або не не змішувати?

Стосовно питання, чи можна змішувати мастильні продукти різного походження в бензинових агрегатах – експерти рекомендують робити це з обережністю і тільки в крайніх випадках (наприклад, за гострої необхідності поповнити недостачу мастила в аварійних ситуаціях), оскільки виникає ризик непередбачуваних хімічних реакцій між пакетами присадок.

Втім, досвідчені власники автотранспорту знають на власному досвіді: під час критичних ситуацій і на вкрай нетривалий строк варто ризикувати та змішувати мастила, щоб уникнути набагато більш небезпечного «голодування» мотору й посиленого зношування деталей.

Якщо все ж таки довелося змішувати, щоб доїхати до СТО – бажано якомога швидше злити суміш, промити двигун і залити продукт, котрий не відрізняється за параметрами від рекомендованого виробником авто.