У цій статті ми розповімо про термін заміни масла в механічній коробці передач. Про те, чи потрібно міняти масло в МКПП. І про те, як це правильно робити.

Період заміни мастила в МКПП | Коли міняти мастило в коробці - Capot.com.ua

Переконаність в тому, що рідина в механічну коробку передач заливається один раз і на весь період експлуатації – помилкова. Це постулат знайомий кожному автомобілісту, котрий розбирається в експлуатаційних особливостях МКПП та характеристиках відповідного типу мастила. Розповідаємо про основні принципи заміни мастила в МКПП та періодичність процедури.

коробка передач

Чи потрібно міняти мастило в коробці – питання вирішене

Необхідність міняти мастило в механічній коробці передач визначається декількома умовами:

  1. Природнім відпрацюванням та старінням в процесі експлуатації.
  2. Інтенсивним «припрацюванням» на початку експлуатації авто, коли в змащувальний матеріал потрапляє велика кількість стружки, інших забруднюючих речовин.
  3. Недоливом на автомобільному конвеєрі.

Остання обставина досить часто заважає позитивним емоціям від придбання новенького автомобіля. Ознакою недоливу мастила в механічну коробку передач є характерне «підвивання» на деяких передачах.

Строк заміни мастила в МКПП

Коли міняти витратник в МКПП цікавить всіх автовласників, які добре розуміють, що затягувати з питанням заміни не варто, оскільки це негативно відобразиться на стані та якості робочих поверхонь.

На періодичність впливає тип коробки, умови експлуатації. Розглянемо ці умови детальніше.

В задньопривідних авто з механічною коробкою передач міняти доводиться рідше, ніж у автомобілів з повним переднім приводом і АКПП. Різниця в строках пояснюється різними навантаженнями та функціями змащувального матеріалу в цих типах пристроїв.

В МКПП витратник служить тільки в якості мастила, а в АКПП – для усунення частинок, які з’являються внаслідок активної роботи шестернів та відповідно високих навантажень. Також швидке відпрацювання мастила в АКПП пояснюється тим, що витратник тут грає тепловідводну роль при підвищеному нагріванні гідротрансформатора.

Причиною є також те, що у повно- передньопривідних авто частіше з’являється такий дефект, як задирка головної передачі, що веде до деформації й псування шестерень, заливу витратника в ту частину пристрою, де він не повинен знаходитись.

Ще один важливий чинник – температурні навантаження, котрі у задньопривідних машин із механічною коробкою набагато нижчі. Через це мастило не так швидко втрачає свої експлуатаційні характеристики, мастильні властивості, може прослужити набагато довше.

В задньопривідних машинах з МКПП зазвичай строк прив’язується до періоду заміни аналогічного матеріалу в редукторному вузлі. Вона потрібна для видалення забруднень та металевої стружки, котрі утворюються під час роботи шестерень. В процесі зливу витратника з картеру всі ці включення виливаються з мастильною відробкою.

Що стосується конкретних строків для механічної коробки передач, їх краще пошукати в інструкції по експлуатації авто. Там-таки уточнюється послідовність дій, вказується рекомендований інтервал та марка товару для вашої моделі транспортного засобу.

Як модель ТЗ та тип приводу впливають на строки заміни мастила в КП

В КПП легкових машин з великим пробігом і заднім приводом зазвичай заливають мінеральну рідину. Змінювати її краще через 35000-40000 км. пробігу, оскільки вона не має здатності до самоочищення.

В КПП передньопривідних машин бюджетного класу зазвичай використовується напівсинтетика, котру доведеться міняти через кожні 45000-50000 км. пробігу. В напівсинтетиці вже є присадки, які знижують ступінь зношування робочих деталей та зменшують забрудненість трансмісійної рідини.

В МКПП дорогих елітних машин заливають синтетику, яка має широкі можливості по самоочищенню, змащуванню та попередженню забруднення через пакет спеціалізованих вискокоефективних присадок. Завдяки їм, необхідність міняти витратник настає після 65000-70000 км пробігу.

Аналогічний період – близько 60000 км. – передбачений для машин з клиноремінними варіаторами. Виключенням є тільки автомобілі, котрі піддаються підвищеним навантаженням та беруть участь в екстремальних пробігах. Тут строк настає раніше – після 50000-55000 км.

Професійна та самостійна заміна: плюси, мінуси, підводні камені

Намагаючись зекономити гроші на послугах СТО, багато власників машин надають перевагу заміні рідини власними силами. Однак досвідчені автовласники готові зруйнувати це переконання. Головний аргумент - на автосервісі є необхідне устаткування для діагностики.

ремонт коробки предач

Діагностика потребує спеціального вартісного обладнання, якого немає у «приватника». В процесі тестових процедур температура КПП піднімається до робочого рівня, після чого проводиться контрольне вимірювання рівня рідини. Таким чином визначається ефективність роботи КПП та її потреби в змащувальному матеріалі з певними характеристиками, що дозволяє зробити найбільш вдалий вибір бренду та марки змазки.