Мотогодини автомобіля | Заміна мастила в двигуні за мотогодинами

Мотогодини автомобіля | Заміна мастила в двигуні за мотогодинами

Всіх власників автомобілів можна умовно розділити на дві категорії: тих, хто здійснює заміну мастила, як радить техдокументація, та тих, хто турбується про зменшення зносу агрегату, забезпечуючи йому нову змазку рівно в строк, коли він цього потребує більше за все. Як? Роблячи розрахунок за мотогодинами!

Розповідаємо, чому розрахунок за мото-годинами (м-годинами) набагато ефективніший традиційного регламентного режиму, який рекомендований виробником транспортного засобу.

Чому нам не розповідають про реальні строки заміни мастила?

Середній інтервал заміни змазки більшості марок ТС складає 10-15 тис. кілометрів пробігу. Вивчення положень, регламентів Європи показує вражаючу різницю: там інтервал може сягати 25 тис. кілометрів, навіть більше.

Спеціалісти стверджують: збільшені періоди європейських країн пояснюються іншим підходом тамтешніх автовласників до експлуатації машин: начебто, простіше випрацювати ресурс, потім купити нову, модну модель більш прогресивної комплектації, аніж берегти стару, штучно подовжуючи період користування.

Причиною називають також хороший стан європейських доріг, доступність мастильних матеріалів найвищого класу, акуратне керування.

Оскільки якість наших доріг, умови водіння поки що далекі від ідеалу, доводиться шукати способи, як максимально подовжити життя агрегату.

Більшість власників машин звикла дотримуватися періодичності обслуговування, яка продиктована виробниками. Автолюбитель перевіряє розклад ТО, приїжджає до майстра, отримує комплекс послуг, сплачуючи суттєві суми, не замислюючись про доцільність витрат.

В реальності такий узагальнений підхід тільки шкодить, оскільки ступінь зношеності залежить від багатьох чинників: якості мастила, деталей, умов міських пересувань (дорожні корки), стиля водіння, пробігу, точності дотримання регламентного ТО, використання ранкового автозапуску або запуску таймером, тощо.

Компенсувати негативний вплив всіх цих причин допоможе точний розрахунок періоду заміни мастила. Неважко зрозуміти: точність напряму залежить від оцінки реального навантаження. Регламент ТО враховує лише усереднені показники.

Саме індивідуальний, практичний підхід до обслуговування конкретного автомобіля можливий, якщо врахувати реально відпрацьований час.

Мотогодина - це...

Кількість м-годин характеризує тривалість реальної роботи мотора. Якщо спеціальний лічильник відсутній, розрахунок виконується на основі частоти оборотів колінчастого валу.

Наприклад, якщо в «холостому» режимі агрегат видає 900-1000 оборотів/хвилину, то шляхом нескладної арифметичної операції отримуємо 64-60 тис. оборотів/годину – частоту обертання колінвалу.

Таким чином, м-година є середнім показником кількості обертань валу за годину. Розрахунок однаково підходить для міських дорожніх корків та міжміських прискорень.

Через скільки мотогодин міняти мастило двигуна

Підрахувавши кількість годин реальної роботи двигуна, зробивши переведення в мото-години, легко зрозуміти, чому виробники мастила не зацікавлені рекомендувати цей критерій, а автобренди – встановлювати відповідний лічильник.

Через певну кількість кілометрів, за умови постійних жорстких навантажень, витратник починає втрачати свої захисні властивості, засмічувати мотор, через що зношування прискорюється. При цьому, до регламентного строку, який рекомендований виробником, що враховує пройдений кілометраж, зазвичай ще дуже далеко.

Мінімальні строки заміни мастил, які враховують їх походження, плюс – реальне навантаження на двигун:

  1. Мінеральні - 150 м-годин.
  2. Напів-синтетика - 250.
  3. Синтетика - 250-350 (залежить від складу).

Зробивши індивідуальне переведення в м-години, можна легко помітити: строки ефективної заміни настають набагато раніше, ніж за пробігом чи за регламентом виробника.

Як самостійно розрахувати строк заміни мастила за мотогодинами?

Деякі авто німецьких брендів обладнані спеціальним лічильником мото-годин, який заздалегідь сигналізує про необхідність змінити витратник. Після процедури лічильник обнуляється. Наявність такого лічильника дозволяє уникнути плутанини, значно полегшує догляд за автомобілем. На жаль, на більшості моделей такий лічильний не передбачений, тому доводиться робити розрахунок, переведення показників самостійно.

Самостійний розрахунок виконується із застосуванням спеціальних формул, які допомагають зробити переведення кількості кілометрів у м-години. Найпростіша схема переведення передбачає розрахунок, який враховує пробіг, середню швидкість із бортового комп’ютера:

П=Сш*MГ

Тут П – пробіг (кілометри), Сш – средня шкидкість, MГ— мотогодини.

Більш "просунута" схема переведення, яка враховує інші чинники - формула Кубліна:

П=(244.38хTBNxV1хV2)/(L100xПд)

Де:

  • П – пробіг (кілометри);
  • V1 – кількість мастила (л);
  • V2 – об'єм двигуна (см.куб.);
  • L100 – витрати палива (л/100км);
  • Пд - потужність двигуна (кінських сил);
  • TBN - лужне число мастила.

Можливо, комусь ці формули здаються дещо трудомісткими та складними. Проте, як кажуть, краще перестрахуватися, оскільки різниця між узагальненим розрахунком за кілометражем та за мотогодинами може виявитися вельми суттєвою.

Вміння точно розрахувати строк заміни мастила за мотогодинами – важлива перевага водіїв, котрим доводиться пересуватися в міських автомобільних корках та з частою зміню навантаження на агрегат.

За допомогою розрахунку за мотогодинами ви досягаєте одразу кількох цілей: переконуєтеся, що мастило в двигуні все ще зберігає свої захисні властивості, дізнаєтеся про точний строк, коли ефективність мастила знижується до критичної відмітки, заощаджуєте кошти на придбання витратника, отримуєте можливість підібрати мастило з оптимальними показниками, які відповідають реальним навантаженням на двигун.