"Мочевина" для дизеля | Рідина adblue, що це? - capot.com.ua

"Мочевина" для дизеля | Рідина adblue, що це? - capot.com.ua

Потребу в хімічній речовині з неапетитною назвою «сечовина» (або «мочевина», як її звично називає більшість російською), конструктори дизелів усвідомили ще під кінець 80-х років 20 століття, одночасно зі зростанням вимог до екологічності вихлопних газів, появою жорстких норм, відносно забруднення навколишнього середовища.

Стандарти Євро-5, 6 зробили норми токсичності ще більш суворими, тому виробникам дизельних авто не залишалося нічого іншого, крім пошуку дієвих, економних засобів нейтралізації шкідливого впливу газів, зокрема – оксидів азоту.

Для чого потрібна «мочевина»

Для розуміння, як вона працює на рівні хімічних реакцій, треба лише знати основну мету екологічних вимог – розкладення оксидів азоту на безпечні азот та воду.

При цьому, процес фільтрації вихлопних газів включає послідовне розкладення самої «мочевини» з утворенням аміаку плюс вуглекислий газ, який виходить через вихлопну трубу. Власне, аміак є тим активним компонентом, котрий нейтралізує оксиди азоту, вступаючи з ними в подальші хімреакції, утворюючи летючий азот, а також воду.

Щоб здійснити цей складний процес в авто, потрібні дві речі. Перша – спеціальний каталізатор вихлопної системи машини (його називають SCR-каталізатором), друга – вбудована ємність для реагенту, рідкої «мочевини». Кожен виробник на свій розсуд вирішує питання розташування ємності. Зазвичай вона монтується біля паливного бака або під днищем багажного відділення, позначаючись синьою кришкою.

принцип роботи системи bluetec

Керування впорскуванням здійснюється через систему бортового комп’ютера. Для цього встановлюються необхідні датчики, проводка, програмні продукти, індикатори.

Плюси й мінуси

Як не дивно, оснащення нових дизелів SCR-каталізаторами системи bluetec з усіма супутніми засобами з нейтралізації шкідливих вихлопних газів не ускладнило життя автомобілістам, а навіть призвело до підвищення робочих показників агрегатів.

Конструктори змогли «вивільнити» ресурси, які раніше витрачалися для налаштування дизеля згідно «зелених» норм, кинувши їх в оптимізацію паливних витрат, підвищення продуктивності. Результати не забарилися: потужність, обертаючий момент дизелів класу BlueHDi з використанням технології bluetec виросли на 7-10 відсотків. Приблизно так само впали витрати палива, порівняно з попереднім поколінням моторів, за інших однакових умов експлуатації.

Було здійснено багато інших конструкторських доопрацювань, які зробили дизелі bluetec, розраховані на експлуатацію в комплексі з «іншою програмою управління», більш потужними та ефективними.

З’явилися також мінуси – куди без них. Деякі виробники, зокрема група PSA, забезпечує авто єдиним блоком системи, котра містить технології DPF та SCR (bluetec). Під час аварії або при поламці, за заміну доведеться викласти кругленьку суму. Не менш значними будуть розходи у випадку заміни бака «мочевини».

Те ж можна сказати про технічне обслуговування вантажівок із системою «мочевинного дизеля» bluetec. Фінансову різницю з обслуговуванням звичайного мотора складають витрати на поповнення хімічного реагенту й заміну паливного фільтра, котра повинна проводитися в 2 рази частіше, порівняно з фільтром звичайного дизеля.

Підвищення витрат на техобслуговування вантажівок, деякі його незручності, наявність характерного неприємного запаху у вихлопних газів, негативний вплив рідини на шкіряний покрив при потраплянні, відносно висока температура замерзання реагенту (від 11 градусів) – ці чинники призвели до появи різних «народних» засобів, як зменшити використання «мочевини», або навіть повністю виключити її з обороту в двигуні на технології BlueTEC.

Незайвим буде сказати, що використання таких хитрощів загрожує неприємними наслідками, особливо для вантажівок. Мова йде не тільки про зниження екологічності. Це зниження потужності двигунів вантажівок з BlueTEC, вибагливість до якості дизпалива, неконтрольоване підвищення температури до вірогідної поломки нагрівальних елементів, тощо.

Витрати Adblue, як її використовувати і де купити

Тепер про те, яка форма виробництва «мочевини» для дизельних авто, як її застосовувати. Витратний компонент Adblue – це рідина, як складається з власне «мочевини» плюс деіонізована вода, у співвідношенні 32,5 до 67,5 відсотків.

Не менш важливе питання – безпека застосування, оскільки, хоча Adblue не є токсичною рідиною, однак контактуючи з деякими металічними поверхнями може викликати корозію, а зі шкірою та слизовою – опіки. Тому транспортування, зберігання дозволені лише в спеціальній герметичній тарі.

Від чого залежать витрати Adblue? Від особливостей системи очистки вихлопу, стиля водіння, умов пересування авто, навантажень на двигун. Наприклад, робота вантажівки в процесі перевезення вантажів чи «холоста» робота (пробки) збільшують споживання Adblue.

В середньому витрати Adblue системою легкового авто зазвичай складають близько 1 л/1-1,2 тис. км. Вантажівка витрачає від 1,5 до 2 л/100 км дороги. Вважається, що витрата Adblue складає 5% витрати пального для дизельної вантажівки.

Більшість систем з очистки вихлопу інтегровані з бортовим комп’ютером автомобіля, тому заздалегідь повідомляють про строки поповнення Adblue, а потім ще й про критично низький рівень рідини. Тому не варто турбуватися про те, що ви можете пропустити важливий момент.

Із врахуванням середніх витрат Adblue для різних режимів роботи двигунів різних моделей авто, найбільш практичним вважається покупка каністр ємністю 10 та 20 літрів.

Придбати їх можна, скориставшись онлайн-сервісом нашого інтернет-магазину:

Рідина AdBlue (мочевина) 10 літрів 
adblue 502095
Рідина AdBlue (мочевина) 20 літрів

 

adblue 501579
Вся продукція – оригінальна, забезпечена гарантіями від виробника.