Купили авто з АКП? Дізнайтеся як досягти максимального комфорту водіння

Купили авто з АКП? Дізнайтеся як досягти максимального комфорту водіння

Автомобіль з коробкою-автоматом повний сюрпризів для нового власника. І не всі вони приємні. Розповідаємо, до чого варто готуватися, якщо хочете досягнути максимального комфорту водіння та захистити АКП.

Технологічність сучасної автоматичної коробки передач, яка покликана забезпечити максимальний комфорт управління автомобілем, подекуди грає недобрі жарти з його власником. Часто проблеми починають виникати зовсім несподівано, причому, в найбільш відповідальний момент, коли їх не чекаєш. 

Це і висока витрата пального, і поштовхи під час перемикання передач, і перегрів. Не кажучи вже про вибагливість до обслуговування, яке може виявитися доволі вартісним та складним, навіть у відношенні до порівняно простих чотирьохступеневих коробок. В цій статті ми розповімо, до яких неприємностей варто бути заздалегідь готовим власнику машини, оснащеної АКП.

Підвищена витрата пального

Більшість водіїв, що купили в перший раз авто з АКП, несподівано помічають високу витрату пального, яка залежить від «апетиту» конкретної пари «агрегат/коробка» і часто пояснюється порівняно обмеженим набором передавальних чисел, через що двигун довше працює в зоні високих обертів у різних режимах водіння. Особливо це помітно на деяких моделях Рено, обладнаних 4-ступінчастою коробкою DP.

Поштовхи під час перемикання передач

Здавалося б, у забезпеченні комфортного переходу в різні режими й полягає сенс інженерних рішень, покладених в основу АКП. Насправді часто виявляється, що все навпаки, особливо, якщо виробник не приділив достатньо уваги налаштуванню роботи гідромеханічних коробок. Як наслідок – АКП працює грубо, часто виникають поштовхи при перемиканні передач і вповільнюється вибір потрібної, навіть за умови повної справності коробки. Всі ці недоліки ще більше підсилюються в режимі динамічного водіння.

Необхідність заміни мастила

Регламенти обслуговування деяких моделей авто не потребують обов’язкової заміни мастильних матеріалів в коробці-автоматі. Але там, де така заміна передбачена, вона може вилитися в суттєві суми, враховуючи весь комплекс робіт та вартість самого витратника.

Щоб уникнути вірогідних проблем через невідповідне або неякісне мастило в подальшому, його підбір варто здійснювати у відповідності до рекомендацій та допусків виробника авто й коробки. Середній період заміни – близько 60 тис. км пробігу.

Якщо не оновлювати мастило в таких коробках, їхній термін служби скорочується, а несправності починають виявляти себе значно раніше. Також при падінні рівня робочої рідини швидше починають з’являтися поштовхи при перемиканні передач.

Швидке перегрівання

Під час активного водіння по бездоріжжю, мастило в коробці-автоматі перегрівається значно швидше, через що прискорюється вигорання фрикційних присадок, а в особливо критичних випадках може відбутися деформація корпусу гідроблока. Особливо чутливі до перегрівання коробки машин, обладнаних мехатроном.

Підвищеної уваги на авто з АКП потребує й радіатор охолоджувальної системи, в який вбудовується головний теплообмінник. Забитий радіатор при довгому пересуванні в пробках також може призвести до перегрівання мастильного матеріалу, і як наслідок – викликати поштовхи під час перемикання передач. Якщо ігнорувати проблему, можливі серйозні поломки агрегата.

Високі навантаження після холодного пуску – ще одна можлива причина «неадекватного» поводження коробки-автомата й поштовхів при переключеннях. Тому під час запуску непрогрітого двигуна рекомендується акуратно й плавно керувати педаллю газу, даючи АКП час увійти в робочий режим.

Складність та висока вартість діагностики

Як і будь-який механізм, АКП піддається зношуванню, а це означає, що є необхідність в періодичній діагностиці та обслуговуванні. Інакше на вас, як мінімум, очікує висока витрата пального, згадана раніше, і незручності при експлуатації автомата. І тут власник такої машини незмінно зіштовхується з декількома важко вирішуваними завданнями, головне з яких – де знайти майстра-професіонала, який виконає якісну діагностику, точно визначить проблему й допоможе скоротити ваші витрати.

Тут важливо розуміти, що демонтаж та розборка АКП – недешева процедура, а її «хвороби» можуть бути викликані величезною кількістю причин. Достатньо несправності одного з датчиків або блока управління – і з’ясувати, де саме виникла помилка, стає набагато важче. Тому не варто дивуватися високим цінам на діагностику автомата.

Вартісний ремонт

Зазвичай навіть поточний ремонт АКП вимагає відчутних фінансових вкладень. Пояснюється це не тільки високою вартістю витратників та деталей, але й великою кількістю додаткових процедур, які майстру доводиться виконувати дуже ретельно, враховуючи порівняну складність гідромеханізмів. Наприклад, заміна соленоїдів в гідроблоці багатьох автоматичних коробок супроводжується заміною мастила, оскільки при знятті піддона його доведеться злити.

Мабуть, після прочитаного у багатьох виникнуть сумніви в правильності вибору авто з автоматичною коробкою. Насправді все не так трагічно, потрібно лише запастися потрібними контактами в сервісі, слідкувати за регламентом обслуговування коробки та купляти тільки брендові, перевірені деталі й витратники. Головне не забувати, що будь-яка коробка передач потребує індивідуального підходу в експлуатації, діагностиці та ремонті.