Як перевірити свічки розжарювання | Принцип роботи, чому згоряють і строк служби

Як перевірити свічки розжарювання | Принцип роботи, чому згоряють і строк служби

Основний принцип дії дизель-агрегату полягає в самозапалюванні палива під дією прогрітого повітря. В якості нагрівача застосовуються свічки розжарювання. Порівняно простий принцип роботи дизельного двигуна пов’язаний із багатьма питаннями, які доводиться вирішувати власнику транспортного засобу. Це строк служби, принцип дії, як правильно перевіряти й викручувати, причини, через які вони згоряють, нюанси електроспоживання та захисту від згоряння.

Принцип роботы свічок розжарювання й строк служби

Свічка розжарювання запалює дизель внаслідок нагрівання, котре відбувається за допомогою електроенергії.

При повороті ключа запалювання в 2-е положення нагрівачі вмикаються автоматично, про що сигналізує індикатор на приладовій панелі. Близько 2-5 секунд йде на нагрівання самого витратника, після чого індикатор згасає. Це означає, що двигун можна запускати.

Дизель в циліндрах запалюється в момент впорскування форсунками в стиснуте поршнем повітря, прогріте до 700-900 градусів за Цельсієм.

Таким чином, основний принцип деталі – прогріти впорскуваний дизель до того рівня, коли він зможе добре випаровуватися, змішуючись із повітрям, що надходить, а потім запалюватися від компресії.

Ефективність впорскування впливає на строк служби нагрівача. При неправильному режимі форсунок ці деталі згоряють частіше та швидше. Середній строк служби – 100 тис. км. При інтенсивній експлуатації агрегату він скорочується до 20-30 тис. км.

Свічки в дизельному двигуні – види та їх особливості

Останнім часом використовується 2 види розжарювачів для дизеля:

  • штифтові;
  • керамічні.

Конструктивно обидва види подібні, відмінність полягає в матеріалі та деяких особливостях облаштування.

Штифтові містять штифт розжарювання з термокорозійного стрижня, котрий щільно запресований в корпус. Стрижень, в свою чергу, містить зпресований порошок оксиду магнію та спиральну нитку.

В керамічних застосовується стрижень з керамічним елементом всередині. Вони згоряють набагато рідше й пізніше, їх строк служби довший, вони забезпечують більш високу ефективність та безпеку згоряння дизеля.

В залежності від робочих температур, розрізняють:

  • холодні;
  • середні;
  • гарячі;
  • дуже гарячі.

Як перевірити, чи не згоряють свічки

1. Перевірити за допомогою акумулятора.

Недолік такого методу – вам доведеться викручувати всі свічки розжарювання й демонтувати деталі, які ускладнюють доступ до них. Крім того, цей метод потребує суттєвих витрат часу.

Щоб перевірити, свічку встановлюють центральним електродом на клему «+» акумулятора. Потім береться електричний дріт довжиною близько 0,5 м, за допомогою якого клема «-» АКБ з’єднується з корпусом витратника збоку. Розжарювання більше, ніж наполовину означає, що він справний. Якщо не розжарюється або нагрівається тільки кінчик – потрібно міняти.

2. Перевірити за допомогою мультиметра.

Мінус способу – важко виявити «ослаблені» свічки, які все ж продовжують нагрівати та реагують на тест. Плюс – не потрібно викручувати.

Тестер встановлюється в положення омметра (тестування опору). Від розжарювачів відключається дріт (шина), що подає струм на центральний електрод. Щоб перевірити, «плюсовий» щуп мультиметра з’єднують з центральним електродом розжарювача, а «мінусом» торкаються бічної частини корпусу. Про пробій свідчить відсутність коливань стрілки або зміни показників на цифровому дисплеї мультиметра.

3. Перевірити "на іскру".

Традиційний, найстаріший принцип перевірки, котрий застосовують до авто застарілих конструкцій, без комп’ютера.

Потрібен дріт з ізоляцією, довжиною близько 0,5 м. З країв необхідно зняти ізолюючий шар приблизно на 1-2 см. Щоб перевірити, свічки розжарювання не потрібно викручувати, їх просто відключають від шини та подаючого дроту. Один кінець перевірочного дроту потрібно закріпити на «плюсовій» клемі АКБ, другим пройтися по дотичній по центральному електроду витратника. Якщо він справний – вийде сильна іскра. При слабкому розжарюванні іскра також буде незначною. Якщо витратник вийшов з ладу, іскра не утворюється.

Як правильно викручувати

Нагрівачі згоряють з різних причин: брак, закінчився строк служби, неправильно функціонують форсунки.

Викручувати їх потрібно за допомогою ключа-тріскачки, дуже акуратно, аби не пошкодити різьбу гнізда. Якщо робити це необережно – є ризик ушкодження розжарювача, яке призведе до необхідності висвердлювати стрижень та відновлювати різьбу.

Якщо витратники згоряють раніше, ніж закінчується гарантований строк служби – варто провести діагностику ДВС.