Коли треба міняти гальмівну рідину? Чи можна змішувати DOT різних виробників? Що означає її колір? Все це ми розповімо в нашій статті.

Гальмівна рідина | Все найважливіше в одному огляді ~ capot.com.ua

Склад гальмівної рідини може містити понад 10 компонентів:

  • мастильні речовини (поліетилен, поліпропілен), котрі знижують тертя рухомих деталей гальмівних систем;
  • розчинники, розріджувачі, що визначають температуру кипіння, в’язкість (гліколевий ефір);
  • модифікатори (попереджають розбухання гумових ущільнювачів);
  • інгибітори для попередження окислення, корозії.

Тут ми розповімо, як міняти ГР, чи можна змішувати або доливати, що означає її колір, а попутно будемо розвінчувати деякі міфи.

Коли міняти гальмівну рідину
Термін придатності гальмівної рідини
Колір гальмівної рідини
Чи можна змішувати гальмівну рідину
Термін заміни гальмівної рідини

Коли міняти гальмівну рідину

Замкненість простору, де циркулює ГР – ілюзія, котра обманула багато автомобілістів-початківців. Насправді, коли повітря проникає крізь компенсаційні отвори під час гальмування, воно «віддає» вологу. Вода знижує температуру кипіння, підвищує в’язкість.

Ви пам’ятаєте, як давно заливали чи доливали «тормозуху»? Тоді все просто. Достатньо керуватися регламентом чергового ТО та рекомендаціями виробників самої ГР.

Якщо з цим питанням «все складно», ринок автодеталей пропонує хороше рішення: спеціальний тестер для визначення «вологості» ГР. Варто лише пам’ятати, що показник 3,5% є критичним.

Термін придатності гальмівної рідини

Дотримання терміну придатності витратного матеріалу настільки ж важливе, як своєчасна заміна. І з тієї ж причини – гігроскопічність!

Дата виробництва вказується на тарі. Особливо важливо контролювати термін зберігання продукту у відкритій тарі, оскільки він починає «поглинати» воду прискореними темпами.

Порівнюючи стандарти можна відмітити, що продукти серії DOT 3, 5.1 мають найбільшу гігроскопічність, DOT 5 – найменшу.

Продукція DOT 4 вважається найбільш оптимальною для машин стандартної комплектації за рядом параметрів, куди входить гігроскопічність.

Колір гальмівної рідини

Раніше колір цього продукту дійсно позначав склад. Але зі збільшеннями кількості брендів, марок, типів колір перестав бути надійним критерієм, перетворившись на «маркетингову фішку».

Однозначної кореляції немає: у двох брендів можуть бути варіанти одного кольору, але такі, що відрізняються за складом, характеристиками. Тому при виборі варто враховувати не колір, а рекомендації творців транспортного засобу та інформацію, щодо застосування.

Таким чином, колір може стати корисною ознакою лише якщо ви обираєте товар всередині продуктової лінійки одного бренду.

Чи можна змішувати гальмівну рідину

Скажемо одразу: змішувати чи доливати можна лише матеріали одного типу. І то, коли іншого виходу немає. Навіть однотипні товари різних брендів можуть відрізнятися пакетами присадок. Присадки, в свою чергу, можуть мати показники, що теж відрізняються, або навіть є несумісними. Змішувати їх – тільки шкодити автомобілю. Те ж – якщо доливати одну до одної різнотипні речовини.

Змішувати, скажімо, мінеральні та гліколеві витратники особливо не рекомендується, оскільки при цьому відбувається прискорене зношування гумових деталей, погіршення експлуатаційних показників.

Тому відповідь очевидна: змішувати «тормозуху» двох марок чи від різних виробників не варто. Якщо доводиться поміняти на інший тип, потрібно попередньо злити старий матеріал, потім ретельно промити систему.

До речі, доливати ту ж марку спеціалісте теж не рекомендують. Вода, котра вже є в системі, нікуди не дівається. Ще гірше – коли доводиться доливати, не знаючи, який продукт був у системі.

Термін заміни гальмівної рідини

Порядок, графік заміни вказується виробником автомобіля серед рекомендацій, щодо регламентних ТО. Перевірити, чи не час міняти ГР для вашого авто, можна на нашому сайті, скориставшись онлайн-сервісом Калькулятор ТО.

В середньому, міняти потрібно раз в 1-3 роки. Конкретний термін залежить від типу витратного матеріалу, його характеристик, вказівок розробників марки авто.

Зокрема на періодичність впливає стиль водіння авто. При великих навантаженнях чи частих поїздках термін прив’язується не до часового періоду, а до пройденого кілометражу. З цієї точки зору максимальний термін, після якого доведеться міняти – 100 тис. км.