Фільтр салону: де знаходиться, як замінити, для чого потрібен - capot.com.ua

Фільтр салону: де знаходиться, як замінити, для чого потрібен - capot.com.ua

Активний розвиток автомобільної промисловості, шалені темпи збільшення кількості автомобілів, негативний вплив вихлопів на оточуюче середовище, специфіка технології облаштування автотрас – основні фактори, котрі примусили конструкторів автомобілів замислитися над тим, як впоратися з новими викликами: забрудненням повітря салонів авто.

Починаючи з 90-х років 20 сторіччя, ця проблема почала вирішуватися за допомогою встановлення салонних фільтрів, спочатку паперових, потім – вугільних. Дійсно, цей винахід став рятувальним для всіх автомобілістів, зокрема тих, у кого спостерігалися проблеми зі здоров’ям, особливо – проблеми дихальних шляхів.

Салонний фільтр (найчастіше – вугільний), став одним із обов’язкових атрибутів сучасного авто, зайнявши важливу позицію в списку регламентного ТО-обслуговування, поруч з іншими рішеннями, які стосуються безпеки, захисту на дорозі.

А першою автомобільною компанією, яка почала встановлювати салонні фільтри, став концерн Мерседес Бенц, встановивши пристрій на Mercedes S-класу W140 1991 року выпуску.

Для чого потрібен салонний фільтр

Якщо б ви подивилися на результати аналізу повітря переповненої автотраси десь у великому мегаполісі – ви б жахнулися. За ними можна запросто вивчати Періодичну таблицю хімічних елементів.

Важкі метали, чадний газ, інші продукти спалювання палива, сажа, «зимові» реактиви, за допомогою яких ведеться боротьба з ожеледицею, пил, дрібні частинки, котрі залишаються після стирання покришок, зовсім нещодавно – ще й асбест із застарілих в наш час видів гальмівних колодок. Уявіть, як це все надходить спочатку до авто, а потім – до ваших легенів.

До речі, концентрація шкідливих речовин в машині може перевищувати її концентрацію на відкритому повітрі у 25 разів! Так було б, якби не вугільний салонний фільтр, встановлення якого гарантує якісну очистку повітря. Котрий краще не забувати міняти!

Де знаходиться салонний фільтр

Найкращі результати дає встановлення салонного фільтру перед крильчаткою пічного мотора – це давно зрозуміли виробники авто. Встановлення в цьому місці забезпечує очищення повітряного потоку ще до потрапляння в пічку.

где находится фильтр салона

За такого встановлення повітряний потік грамотно розподіляється, проходячи крізь очищувальний вугільний елемент, пічний (кондиціонерний) радіатор, систему розділяючих заслонок, котрі спрямовують потоки в різні частини салону.

Таким чином, забезпечується оптимальна вентиляція всього простору й аеро-очистка всього внутрішнього об’єму машини, а якщо використовується вугільний очисний елемент – то доволі надійний захист здоров’я.

Якщо коротко, встановлення очисника зазвичай здійснюється за так званим «бардачком», в деяких випадках зсувається під ящик зберігання дрібних речей чи в бік водійського сидіння. Є такі автомобілі, де встановлення вугільного очисника здійснюється під капотом, по центру або зліва (Ланос, Каліна, Пріора, деякі автомобілі європейських концернів).

Який фільтр салону кращий: вугільний чи звичайний

Для початку – про конструкцію салонного фільтра. Вона достатньо проста, типова для фільтруючих пристроїв: корпус із 2-ма отворами для надходження-виходу повітря, де здійснюється встановлення власне фільтруючого елементу, який містить певну кількість платин, на яких осідають частки пилу, домішок, хімічних суспензій.

угольный или обычный фильтр салона

Саме від матеріалу цього фільтруючого елементу залежать ефективність, можливості фільтру.

Розрізняють 2 основних типи фільтрів:

  • механічні;
  • адсорбційні.

Для фільтруючих елементів першого типу зазвичай застосовують папір або синтетичні матеріали. Їх завдання – затримувати дрібні частки в складках елементу, в сплетінні волокон.

Другий тип більш продуктивний. Вони здатні не тільки затримувати механічні домішки, але також поглинати хімічні речовини, підтримувати потрібну атмосферу, фільтруючи, наприклад, запах тютюну.

Найбільш продуктивні очищуючі модулі здатні затримувати частинки, діаметром близько 0,1 мкм. Саме таку результативність демонструють найбільш прогресивні, універсальні вугільні очисники.

Крім того, за конструктивними особливостями розрізняють наступні види пристроїв:

  • корпусні;
  • картриджні;
  • гібридні.

Під час виробництва першої категорії фільтр-елемент вкладають у жорсткий корпус, зазвичай пластиковий. Іноді виробником використовується спеціальна рамка. Їх особливість – заміна потребує демонтажу всього модуля, тобто очисного матеріалу разом з корпусом.

Картриджні не забезпечуються жорсткими «обмежувачами», тому варіантів встановлення та заміни може бути набагато більше. До того ж, вони порівняно недорогі, їх встановлення не потребує додаткових трудовитрат.

Гібридні – одна з останніх варіацій, в котрій поєднуються всі найкращі напрацювання: якісний фільтруючих папір, неткане синтетичне полотно, вугільний модуль. Все це розміщується пошарово, ретельно видаляючи з повітря, що надходить в салон, шкідливі частинки, забруднюючі речовини. Заміна відбувається без зайвих турбот, завдяки продуманій конструкції.

Також розрізняють очисні модулі за формою, кількістю шарів фільтр-елементу. Ті, які складаються з кількох шарів, зрозуміло, більш ефективні, здатні працювати вибірково: верхні шари створені з матеріалу, який затримує більші частинки нижче розміщені шари, здатні затримувати більш дрібні елементи.

Чим більше шарів – тим ретельніше очищується атмосфера в авто. А якщо один із шарів вугільний – такий фільтр-комплекс здатен затримувати навіть частинки газів, хімелементи. Тому оптимальний вибір очевидний: вугільний забезпечить найкращу очистку повітря в салоні.

Як замінити салонний фільтр

По-перше, варто з’ясувати, коли варто проводити заміну салонного фільтру вашої моделі авто. Виробники автомобілів регламентують заміну фільтр-елементів серед технічних умов обслуговування, експлуатації транспортних засобів. Терміни різні – від 10 до 60 тис. км.

Режим заміни може бути «плаваючим», оскільки забруднення фільтруючого комплексу напряму залежить від характеру, умов місцевості, де пролягають ваші основні й найчастіші транспортні шляхи, екологічних показників зовнішнього середовища, клімату, пори року, інших причин.

На періодичність заміни впливають також якість, тип очисника. Вугільні деколи можуть відмінно «працювати» до 60 тис. км, навіть більше. В середньому, проводити їх заміну краще через кожні 15-20 тис. км. Якщо в автомобілі встановлено датчик забруднення фільтруючого модуля – завдання індикації та заміни спрощується.

Але ви й самі зможете зрозуміти, що час заміни прийшов. Найпростіший тест – порівняти запах поза салоном та в ньому. Краще замінити фільтруючий елемент, якщо під час вмикання вентиляції салону «на повну» ви не відчуваєте сильного продуву.

Якщо ви вже «відкатали» належний за регламентом строк, теж краще зазирнути в очисний модуль. Якщо побачите забруднення – заміна невідворотна. Крім того, рекомендується поміняти очисний елемент, якщо він використовується більше року. Навіть якщо на ньому немає видимих слідів «зношування».