Гарантійний ремонт автомобіля | Гарантійне та постгарантійне обслуговування автомобіля

Гарантійний ремонт автомобіля | Гарантійне та постгарантійне обслуговування автомобіля

Гарантійне, постгарантійне сервісне обслуговування автомобілів – що це таке, як і де виконуються, якими правами володіють власники транспортного засобу?

Ці запитання часто виникають у недосвідчених власників як нового, так і «б/к-шного» авто, котрі вперше стикнулися з необхідністю проведення ремонту.

Особливо часто проблеми виникають через плутанину з поняттями, недостатнє знання законодавчої бази, що визначає обов’язки автодилера чи СТО.

Гарантійне обслуговування автомобіля

Мова йде про періодичні регулярні сервісні заходи по заміні витратних матеріалів, ремонту зношених комплектуючих. Їхній регламент визначає виробник. Від дотримання періодичності регламентного (планового) ТО, точного виконання всіх операцій залежить збереження гарантії.

Відомості про сервісні процедури з переліком всіх умов та строки можна знайти на сайті виробника або в сервісній книжці.

Перелік робіт та строки розробляються для кожної моделі індивідуально, з врахуванням комплектації авто, пробігу, року випуску, уcереднених показників зносу тих чи інших комплектуючих. При цьому мається на увазі, що умови експлуатації знаходяться в межах норми, а заміна проводиться на нові вироби, рекомендовані виробником.

На території України нормативними розпорядженнями, котрі регламентують обов’язки ремонтної організації та автодилера, є Закон «Про захист прав споживачів», а також Наказ Міністерства промполітики про порядок гарантійних ремонтів, обслуговування або заміни транспортних засобів (N721 від 29 грудня 2004р.).

Закон стверджує: основним документом для встановлення періодичності, об’єму сервісного ТО є сервісна книжка. Там-таки вказується перелік СТО, котрі повинні виконати сервісні зобов’язання вчасно.

Якщо під час експлуатації автомобіля виявлено дефект, то в залежності від його складності виконується або ремонт протягом 14 днів, або заміна транспортного засобу – це також стверджує закон. Для цього користувач повинен подати заяву-претензію виконавцю. Той протягом 3-х днів повинен її розглянути, після чого складається акт рекламації.

Якщо з якоїсь причини строки відрізняються – це обов’язково вказується в угоді купівлі-продажу. До речі, на це питання варто звертати увагу, оскільки продавці часто «накидують» собі запасний місяць за договором.

Якщо виникають проблеми з реалізацією своїх прав, закон рекомендує автовласникам звертатися до місцевих організацій із захисту прав споживачів.

Зазвичай офіційні організації не затягують із сервісом чи ремонтом автомобіля, їм це просто невигідно: машина займає місце, плюс – чим скоріше вони покінчать із ним, тим швидше візьмуться за більш дохідне постгарантійне обслуговування.

Затримки можуть з’являтися або через халатність під час замовлення потрібних комплектуючих співробітниками сервісу, або при доставці від виробника. Після закінчення строку власник має право вимагати компенсацію – 1 процент від вартості автомобіля за кожен день прострочки, це передбачає закон. Розмір неустойки передбачається при укладенні угоди купівлі-продажу.

Побутує помилкова думка, що для збереження гарантії необхідно купляти все в офіційних представників. Це не так. Головними умовами є:

  1. Придбання оригінальних запчастин.
  2. Проведення ТО в офіційному сервісі.

Однак всі комплектуючі можна купляти в будь-якому магазині, головне – щоб це були оригінали. Наприклад, у нас є великий вибір оригінальних витратних матеріалів за хорошою ціною, а також зручний онлайн-сервіс «Калькулятор ТО».

Він допоможе з вибором, а разом з тим підкаже строки регламентного ТО, оптимальний склад техкомплекту. Все це – із врахуванням індивідуальних особливостей вашого автомобіля!

Постгарантійне обслуговування автомобіля

Постгарантійне сервісне обслуговування передбачає все ті ж регулярні процедури, однак із більш вигідними умовами. Оскільки після закінчення гарантійних зобов’язань заводу-виробника ви не зобов’язані підбирати оригінальні витратники та дотримуватися строків. Але виникає ряд нових питань:

  1. Якість «неоригінальних» деталей.
  2. Відсутність повноцінної інформації про «неоригінали».
  3. Вартість постгарантійного обслуговування.
  4. Вибір професійних майстрів.
  5. Відсутність гарантії на більшість «неоригінальних» виробів.

Всі ці питання вирішити легко. Як? Скористайтеся вже згаданим вище онлайн-сервісом підбору запчастин «Калькулятор ТО».

Він допоможе підібрати комплектуючі-аналоги для постгарантійного обслуговування з перевіреною якістю, від авторитетних брендів, за вельми привабливими цінами.

Ще один «плюс» - доставка здійснюється без затримок, чітко в обумовлених часових рамках.