Дизельний двигун взимку — суцільні проблеми або це просто байки?

Дизельний двигун взимку — суцільні проблеми або це просто байки?

Серед вітчизняних автомобілістів дизельні автомобілі часто піддаються критиці через особливості «холодного» пуску за знижених температур. Далі розберемося, чи дійсно  проблематичний дизельний двигун взимку, а також надамо ТОП-8 рекомендацій від експертів, як зробити експлуатацію дизельного двигуна взимку настільки ж зручною, як і влітку.

Як поводить себе дизельний мотор взимку?

Часто причиною сумнівів у ефективності дизельного двигуна взимку є чутливість дизпального, профільних технічних рідин та мастил до низької температури повітря. Як тільки вона падає до нуля, моторна олива починає втрачати в’язкість, паливо – густіти й гірше випаровуватися.

Свічки розжарення ще більш вибагливі до температурного режиму. Навіть якщо одна свічка демонструє ознаки несправності, цілком можливо, що дизель не заведеться. Особливо за температур нижче +5. Додамо, що акумуляторна батарея взимку розряджається швидше, а неодноразові спроби завести холодний дизель ще більше сприяють цьому.

Неправильно підібраний антифриз – ще одна причина складнощів. Кожний різновид охолоджувачів має свій поріг замерзання, в залежності від складу й вмісту води. Якась марка не мерзне при -70 градусах, а для літнього варіанту зниження до 0 може виявитися критичним. 

Чи означає це, що взимку дизельний двигун більш складний в експлуатації, ніж бензиновий? Ні в якому разі. Те, як поводить себе автомобіль в холодну пору, цілком залежить від відповідальності власника та його знання підготовчих процедур.

Як підготувати дизельний двигун до зими

Одразу ж відмітимо, що всі перераховані процедури потрібно проводити в терміни, рекомендовані виробником авто. 

  1. Перевірте компресію. Підтримання необхідного тиску – запорука ефективного запалювання повітряно-паливної суміші. З цієї точки зору дизельні авто потребують особливої уваги до поршневих кілець та гільз циліндрів. Їх зношування призводить до падіння компресії в циліндрах, а відтак – до складнощів під час запуску. В приватному порядку діагностику можна виконати спеціальним приладом – компресометром.
  2. Замініть мастило в двигуні на зимове. Заміна мастила – одна з обов’язкових сезонних процедур. Для наших широт цілком підійде позасезонний варіант. Головна умова – олива повинна бути синтетичною, а її індекс в’язкості повинен відповідати температурі «за бортом».
  3. Поміняйте фільтри грубої та тонкої очистки. Зі зниженням температури паливо й мастило густіють, фільтри починають активніше забиватися. Також рекомендується кожну 1000 км перевіряти відстійник та паливний бак, усуваючи скупчення вологи.
  4. Перевірте паливні форсунки. Нестабільна робота мотора на холостому ході, складнощі із запуском, зростання витрат палива – все це ознаки засмічених або несправних форсунок. Той самий діагноз, якщо при зміні режиму водіння авто втрачає потужність, відчуваються ривки і втрата динаміки. Розпізнати неякісну роботу форсунок професійний автомайстер може на слух за глухим, дзвінким звуком. Зазвичай для відновлення працездатності достатньо прочистити форсунки. Але після пробігу в 100 й більше тисяч кілометрів часто виникає необхідність в капітальному ремонті або заміні цих елементів.
  5. Перевірте роботу паливного насосу. ПНВТ – доволі вразливий компонент дизельного авто, який потребує оперативного ремонту у випадку несправності або зносу. Характерна ознака несправності – мотор нормально заводиться в холодному режимі, але відмовляється запускатися після прогрівання. Зміна кольору вихлопу також говорить про те, що ПНВТ час перевірити.
  6. Повністю зарядіть АКБ. Опір охолоджених свічок суттєво підвищується, тому використовуйте тільки акумулятор для дизельних авто потрібної потужності. Перед настанням холодів обов’язково протестуйте АКБ. Якщо вік батареї більший за 3 роки – замініть її на нову. В процесі підготовки також може виконуватися: доливання води (після втрати електроліту), очищення клем та захист їх від подальшого окислення за допомогою спецмастила.
  7. Перевірка свічок розжарення. Врахуйте, що індикація на приладовій панелі не завжди точно відображає стан всіх свічок та їхню готовність до роботи. Взимку несправність однієї свічки може повністю вивести машину з робочого стану. Перевірка свічок розжарення може виконуватися різними способами: за допомогою вже знайомого вам мультиметра, акумулятором чи «на іскру». Якщо свічки відпрацювали 5 та більше років – саме час їх замінити.
  8. Замініть антифриз. Старіння антифризу не уникнути, при цьому його антикорозійні та стабілізуючі властивості падають, погіршується теплообмін. Під час придбання нової рідини для зими обов’язково перевіряйте її склад, а головне – температуру кристалізації.

Що робити, якщо дизель взимку не заводиться?

Ви  виконали всі підготовчі процедури, а дизель взимку все одно не заводиться. Переживати не варто, якщо свічки розжарення у вас в порядку.

Послідовність дій:

  1. Увімкніть запалювання, дочекайтеся, поки реле клацне, сигналізуючи про відключення свічок і вимкніть запалювання.
  2. Через 20 сек. знову ввімкніть запалювання, дочекайтеся клацання й відключіть.
  3. Повторіть процедуру через 30 сек.

Як тільки індикатор свічок згасне – запускайте мотор. Не спішіть вимикати стартер при перших спалахах, не забувайте витискати зчеплення і не відпускайте його після запуску до моменту, коли двигун почне працювати стабільно. Після цього варто дати невелике навантаження і в спокійному режимі проїхати деяку відстань. 

Одним з найбільш щадних способів повернути мотор до робочого стану є прогрівання за допомогою спеціального пристрою – автономного передпускового підігрівача.

Головне – не забувайте дотримуватися рекомендацій виробника вашого автомобіля, а також перерахованих в цій статті порад, щодо підготовки до холодної пори року. Виконуючи всі умови вчасно й у повному обсязі, ви легко переконаєтеся, що дизель у зимових умовах настільки ж комфортний, надійний та заощадливий, як і бензинове авто.