Що таке витратники для авто? Що потрібно міняти після придбання авто?

Що таке витратники для авто? Що потрібно міняти після придбання авто?

Авторитет виробника, заводська гарантія, стендові перевірки, «рідні» деталі й сертифіковані витратні матеріали – те, з чим новенький автомобіль потрапляє до рук покупця. Але навіть абсолютно нова машина потребує діагностики перед введенням в експлуатацію.

Про необхідність першого ТО точаться регулярні суперечки. Якщо заміна витратників б/к автомобіля виправдана сумним досвідом багатьох автовласників, то аналогічна процедура щодо машини, яка тільки-но зійшла з конвеєра, викликає у багатьох сумніви й підозри у «викачуванні грошей». Однак вона не менш важлива.

Витратні матеріали для авто. Спрощений регламент ТО

Головний аргумент на користь початкового технічного обслуговування – горезвісний «людський фактор», котрий періодично виявляє себе в процесі зборки й тестування. Другий момент – банальне міркування: чим складніше механізм, тим вище вірогідність похибки або заводського браку. Оскільки будь-яка помилка у збірці автомобіля може привести не лише до зайвих витрат, але й до ДТП, краще «сім разів відміряти» та перевірити все перед тим, як вирушати в дорогу.

Сюди ж можна віднести факт, що притирання нових деталей протягом першої тисячі кілометрів завжди залишає після себе чужородні частинки (частіше за все металічний пил та інші абразиви), які осідають в мастилі й фільтрах, знижуючи їх ефективність. З урахуванням, що не всі власники дотримуються простого правила – «стримувати» потужність нового авто, не випробовувати його на підвищених оборотах, необхідність заміни як мінімум олив та мастильних фільтрів стає зрозумілою та виправданою.

Немає сенсу підкреслючати, що з б/к автомобілем все набагато серйозніше. І перевірка повинна бути ретельнішою, і підбір витратників повинен проводитися у відповідності до реального стану. Особливо це стосується машин, котрі купляються «з рук» – тут напевно потрібно буде замінити більшу частину рідин та дрібних деталей, наприклад фільтрів, які підлягали навантаженням в процесі попередньої експлуатації.

В цій статті ми розглянемо процедури, які необхідно обов’язково виконати під час першого, так званого «нульового» ТО одразу після покупки, а також після придбання автомобіля, який був на ходу.

Витратні матеріали – це…

В загальному сенсі, автомобільними витратниками вважаються ті комплектуючі й паливно-мастильні матеріали, які швидко відробляють свій термін ефективності, а відповідно підлягають регулярній заміні або відновленню кількості.

Регулярність процедур з оновлення витратників покладено в основу регламентів періодичних ТО в межах гарантії, які розробляють виробники автомобілів для кожної окремої моделі. З ними можна ознайомитися на офіційному сайті бренду. Там-таки зазвичай наводяться рекомендації, щодо «нульового» ТО.

Визначимо перелік автомобільних витратників (він допоможе зорієнтуватися під час першого ТО):

  • мастило моторне;
  • мастильний фільтр;
  • повітряний фільтр;
  • фільтр салону;
  • фільтр паливний;
  • свічки запалювання;
  • комплект ГРМ;
  • ремінь генератора;
  • антифриз;
  • гальмівна рідина;
  • рідина гідравлічного підсилювача керма (ГПК);
  • мастило КПП;
  • АКБ.

Тут наведені найменування витратних матеріалів, які зустрічаються в комплектації всіх моделей авто, зарубіжних чи вітчизняних.

Що стосується питання, як обрати бренд, марку й характеристики витратника ­– універсальних рекомендацій немає. Для кожної моделі є індивідуальний перелік, який залежить від особливостей комплектації, виробництва, року випуску, інтенсивності експлуатації, інших якостей машини.

Тому підбирати витратні матеріали для нового автомобіля варто після його поглибленої діагностики, у відповідності до рекомендацій досвідчених майстрів СТО.

Що робити після придбання машини

Перше ТО необхідно проводити протягом перших 1500 км «обкатного» пробігу. Перше ТО передбачає обов’язкову заміну оливи й мастильного фільтра. Причина вказана вище – чужородні частинки, які неминуче потрапляють в оливу й мастильні фільтри під час притирання «пар, що труться».

Крім того, спеціалісти сервісних центрів проводять цілий комплекс діагностичних робіт, під час яких перевіряються рівні й стан антифризу, гальмівної рідини, мастила в коробці передач (КПП), рівень охолоджувальної рідини, її стан, шланги системи охолодження, рідина в системі гідропідсилювача керма (ГПК), рідина для миття скла.

Також проводиться тестування електронних систем, АКБ, діагностика підвіски, перевірка комплекта ГРМ, ременя генератора. Основна увага приділяється силовому агрегату.

Діагностика нового авто в 95% випадків показує необхідність заміни таких витратників:

  1. Мастило моторне.
  2. Мастильний фільтр.
  3. Повітряний фільтр.
  4. Фільтр салону.
  5. Фільтр паливний.
  6. Свічки запалювання.

Нульове ТО після покупки нового автомобіля все ще лишається спірним питанням? Що ж, ніхто не має права примусити пройти його, навіть офіційний дилер, у якого придбана новенька машина. Відмова від першої діагностики й заміни витратників не вплине на гарантію.

Однак варто звернутися за порадою до власників автомобілів, які знехтували такою можливістю, через що довелося викласти «кругленьку» суму, аби виправити помилки постфактум. Подумайте: якщо знайти несправність на ранній стадії експлуатації, це збереже 60-70% бюджету чергового ТО. Не кажучи вже про безпеку в дорозі.