Автомобільні амортизатори підвіски: коли міняти?

Автомобільні амортизатори підвіски: коли міняти?

Коли міняти амортизатори підвіски – досить неоднозначне питання для багатьох автомобілістів. Його вирішення залежить від багатьох чинників, зокрема стану доріг, якими доводиться їздити частіше за все, режиму водіння, загального технічного стану транспортного засобу.

Завдання ускладнюється тим, що зношування амортизаторів відбувається поступово, через що водій спочатку не помічає, а потім просто звикає до нової динаміки машини. Далі розглянемо, які «сигнали» про зношування подають амортизатори підвіски, і коли міняти краще за все.

Які навантаження діють на амортизатор та чим вони загрожують автомобілю?

Завдання амортизатора – гасити коливання й поглинати удари під час пересування нерівностями дорожнього полотна. Саме вони й є основними чинниками зношування цих елементів.

Після падіння працездатності амортизаторів на 50-60%, вони припиняють задовільно виконувати свою функцію. Навантаження й вібрації передаються ходовій, а від її пружних елементів – кузову.

Кузов, у свою чергу, починає вібрувати з непередбачуваною амплітудою, що сприяє розбовтуванню з’єднань та кріплень, прискореному зношуванню інших блоків та вузлів авто.

Зрозуміло, що навантаження внаслідок вібрації приводять до прискореного зношування практично всієї механіки. Часто виникають навіть випадки виходу з ладу АКП.

Амортизатори підвіски: коли міняти, щоб не потрапити у ДТП?

Досвідчені водії, яким знайомі небезпеки, що виникають через непередбачуваність автомобіля зі зношеними амортизаторами, користуються наступними критеріями.

  1. Самопочуття водія після тривалої поїздки. Поїздка на відстань 700-800 км в машині з нормальними амортизаторами не викличе суттєвої втоми. Зношені амортизатори навпаки, будуть примушувати водія напружено слідкувати за траекторією, підрулювати й «відловлювати» авто.
  2. Збільшення гальмівного шляху й зниження максимальної швидкості входження у поворот. Для перевірки можна обрати одну і ту саму ділянку траси, та відмітити, як змінюється керованість машини й гальмівний шлях через деякий час, за тих самих погодних умов і в тому самому режимі водіння.
  3. Візуальний огляд. Найпростіший спосіб. При цьому одразу ж повинна насторожувати наявність мастильних «патьоків».
  4. Перевірка прогріванням. Авто проганяють по складній ділянці дороги, а потім міряють температуру амортизаторів. Робочі компоненти повинні добре прогріватися.
  5. Згідно рекомендаціям автомобільного бренду й виробника запчастин, які можна знайти в інструкціях та технічній документації. Зазвичай хороші амортизатори можуть прослужити 3-4 роки. Однак тут все залежить від перерахованих вище чинників – дорожніх умов, режиму водіння, стану й віку авто, виробника амортизаторів.
  6. Результати діагностики на СТО. Найбільш надійний спосіб.

Рекомендується проводити діагностику цих автомобільних елементів не рідше, ніж раз на 20 тис. км пробігу. На СТО є весь необхідний інструментарій, щоб точно визначити, в якому стані амортизатори підвіски, коли міняти, який компонент швидше зношується і в чому причина. Для комфортного й безпечного водіння достатньо 80% від початкового робочого ресурсу деталі.