Коли й що потрібно міняти з ременем ГРМ | Терміни заміни, та що входить

Коли й що потрібно міняти з ременем ГРМ | Терміни заміни, та що входить

Головне завдання газорозподільчого ременя (ГРМ) – синхронізація обертання розподільного валу та колінчастого валу, керування закриттям та відкриттям клапанів в одному ритмі з роботою поршнів.

Крім того, він виконує допоміжну функцію, забезпечуючи роботу навісного обладнання, в переліку якого помпа, кондиціонер, генератор, підсилювач. Таким чином, він є частиною цілого комплексу ремінних приводів та шківів, кількість і типи яких відповідають схемі двигуна й моделі автомобіля (його технічним особливостям).

Деталь має багатошарову структуру з підсиленням. Ззовні корд несе зубці зі зносостійкого матеріалу (зазвичай – нейлону). Сплетіння ниток скловолокна або нейлону входить до основи внутрішньої структури. Також у виробництві використовується резина, котра захищає зовнішню частину ременя шаром, приблизно у 5 мм товщиною, забезпечуючи потрібну еластичність.

За натяг відповідають спеціальні ролики. Конструктивно ремінні витратники можуть відрізнятися кількістю зубців та їхнім кроком, профілем та шириною.

Коли міняти ремінь ГРМ. Причини зношування ременя

Час заміни, керучись візуальною діагностикою, важко визначити навіть спеціалісту, оскільки деякі зношені витратники, зокрема – ролики й помпа, зберігають зовнішні ознаки нових.

Терміни заміни прив’язані до періоду роботи агрегату, а не до пробігу, й складають близько 25 тис. годин. Спеціалісти окремо наголошують: кілометраж пробігу не впливає на зношування ремінного матеріалу, роликів та помпи напряму, оскільки витратники продовжують піддаватися навантаженню, навіть коли автомобіль стоїть на місці, а мотор працює «вхолосту». Однак можна назвати середній пробіг авто, після якого настає необхідність придбання ремкомплекту й заміни деталі. Це 50-100 тис. км.

Є багато факторів, які приводять до деградації матеріалу й до потреби в заміні. Стирання, натягування, інші механічні впливи, природнє старіння. Пил, який потрапляє під кожух під час великого пробігу, сприяє пришвидшеному зношуванню зубців через її абразивні властивості. Але головним «ворогом» залишається мастило, яке змушує резину розбухати й розшаровуватися, примушуючи власника міняти ремінь швидше.

Дізнатися про серйозні проблеми можна на слух, за характерним свистом та скрипінням під капотом під час запуску двигуна після «відпочинку» машини. Він свідчить про те, що деталь зносилася або ослабла, й проскакує на шківах. Прослизання може відбуватися також через намокання, наприклад, після перетину водного простору. Але якщо звук лунає під час вмикання двигуна після «відпочинку» машини – це надійна ознака «втоми» за якої краще придбати ремкомплект та здійснити заміну якнайшвидше.

Через приховане розташування під кожухами, візуальна діагностика витратника ускладнена. Однак є ряд ознак, які допоможуть визначити час, коли потрібно купляти відповідний ремкомплект і відправлятися на СТО для заміни:

  1. Великий строк використання. Деталь зазвичай починає міняти еластичність та тріскатися після 5 років використання, незалежно від пробігу авто.
  2. Неякісний запуск двигуна, падіння його продуктивності. Відбувається через перескакування ременя.
  3. Дим з вихлопної труби. З’являється через збите запалювання, перезбагачення й неповне згоряння суміші в агрегаті, що веде до перевищення дозволеного температурного режиму, оплавлення та руйнування каталізатора.
  4. «Цокання», «шаркання», «клацання» в моторі. Ці звуки говорять про те, що витратник сильно зношений після великого пробігу, потріскався або навіть розкошлатився, та потребує термінової заміни.
  5. Протікання з-під кожухів ГРМ-приводу. Протікання мастила – ознака зношеності сальника колінвалу, а антифриз, що витікає, говорить про порушення герметизації стиків або помпи. І те, й інше призводить до посилення зношування запчастини й прослизанню на шківах, до потреби міняти її якомога швидше.
  6. «Холоста» прокрутка стартера, двигун не заводиться. Ситуація, яка свідчить, що ви занадто затягнули з заміною, і запчастина порвалася.

До переліку чинників, які збільшують ступінь зношування ремінного матеріалу, роликів та помпи, відносяться тривалість та умови складського зберігання, а також транспортування, кліматичні умови експлуатації, професійність його встановлення. Тому реальний термін служби може відрізнятися від задекларованого виробником.

Висновок: найкращим джерелом даних про те, коли та з якою періодичністю треба міняти ремінь ГРМ, та який ремкомплект придбати для вашого автомобіля, є регламент і технічна документація від автовиробника, де містяться всі найважливіші рекомендації. Однак не варто нехтувати також регулярними перевірками на появу перерахованих вище ознак «втоми» матеріалу.

Що потрібно міняти під час заміни ременя ГРМ

Найчастіше автовиробники рекомендують купляти для заміни ремкомплект, куди входять не тільки зубчастий ремінь, але й ролики, натяжителі, помпа. Зношування цих деталей важко визначається візуально, а трудовитрати та витрати фінансів на окрему заміну набагато вищі, порівняно з комплексною заміною з використанням ремкомплекту.

Ремкомплекти можуть бути з різним складом. В найбільш економний ремкомплект входять ремінь ГРМ та ролики. Спеціалісти рекомендують міняти одночасно всі привідні деталі генератора, кондиціонера та помпу, оскільки строк експлуатації помпи близький до термінів заміни самого ременя ГРМ.