Коли потрібно міняти повітряний фільтр для автомобіля. Періодичність, пристрій і принцип роботи. Для чого потрібен повітряний фільтр в автомобілі. Все це ви дізнаєтеся в нашій статті.

Повітряний фільтр | Устрій та принцип роботи ~ capot.com.ua

Більшість автомобілістів, які добре вивчили устрій автомобіля, знають: щоб здійснити поїздку потрібне не лише паливо, але й повітря. Його забір здійснюється з навколишнього простору. А це значить – існує ризик потрапляння в систему двигуна всіх шкідливих домішок, котрі «зависають» у повітрі на відкритій автотрасі: абразивні домішки, пил, частинки шин, дорожнього полотна, насіння рослин, шерсть тварин, дрібні комахи, краплі мастила, багато іншого.

Якщо не проводити очистку повітряного потоку на вході – всі ці частинки будуть швидко накопичуватися, вкрай негативно впливаючи на експлуатаційні показники автомобіля. Саме для цього існує очисник, устрій якого та періодичність заміни ми розглянемо.

Устрій повітряного фільтра

Очисник відповідає за фільтрацію потоку повітря, який надходить до камери згоряння. Місце розташування – верхня частина карбюратора, внутрішня частина повітрозабірника.

Устрій більшості незмінно простий: корпус, фільтруючий елемент, резиновий ущільнювач, який попереджає надходження повітря (а також частинок, які в ньому містяться) «обхідним» шляхом. Запчастина монтується в спеціальний корпус, який має вхідний отвір для надходження повітряної суміші, а також вихідний, який веде до камери згоряння.

Ці комплектуючі відрізняються розмірами, формою, устроєм, розташуванням відносно інших деталей авто, періодичністю заміни. Але найголовніша відмінність – особливості матеріалу фільтруючого елементу. Для виробництва фільтруючої мембрани використовують наступні матеріали:

  1. Папір. Застарілий тип, що використовувався для старих авто, зазвичай вітчизняного виробництва.
  2. «Бавовнянка». Бавовняний фільтр прийшов на зміну простому паперовому, та швидко став популярним через здатність добре пропускати потік при суттєвому забрудненні.
  3. Волокнистий. Його устрій характеризується наявністю поліестрового або скловолоконного полотна. Дуже популярний тип, оскільки для нього властиві невисокі ціни, хороша ефективність. Продовжує відмінно фільтрувати, навіть сильно забруднившись.
  4. Вугільні. Стали популярними за рахунок високої фільтруючої здатності: крім пилу, крупних та середніх пилових частинок, вугільні фільтри здатні абсорбувати своїми порами гази, органічні сполуки з високою молекулярною масою. Їхній мінус – низька ефективність при високій вологості.

Періодичність заміни повітряного фільтру

Періодичність зміни повітряного фільтру та як його міняти – достатньо прості питання, якщо ви дотримуєтесь розкладу регламентних ТО автомобіля. Всі вказівки можна знайти в інструкціях від виробника машини, де вказана періодичність, з якою потрібно міняти фільтр. Також вам допоможе наш онлайн-сервіс «Калькулятор ТО», де можна підібрати ефективну модель для вашої марки авто, дізнатися про періодичність зміни.

Середній строк заміни складає близько 15-20 тис. км пробігу. Також рекомендується міняти запчастину мінімум раз на півроку. Міняти дуже просто, процедура передбачає:

  1. Демонтаж верхньої кришки.
  2. Видалення старого елементу.
  3. Встановлення нового елементу.
  4. Монтаж кришки на місце.

Якщо інтенсивність експлуатації автомобіля підвищена, ви можете стикнутися з необхідністю більш частої заміни. За якими ознаками визначити, що прийшов час міняти?

  1. Витрати палива перевищують норму.
  2. Падіння потужності авто.
  3. Підвищений «вихлопний» вміст СО2.

Також важливо пам’ятати, використання «прочищених» повітряних фільтрів може зашкодити автомобілю.