Коробка передач призначена для зміни швидкості, напрямку руху й крутного моменту двигуна.

Коробка передач КПП

Не тільки від двигуна залежить швидкість і потужність автомобіля, на це так само впливає коробка передач.

Від того, будуть в ній короткі або більш довгі передачі, залежить буде машина швидкою або більш «тяговою».

Конструктивно коробки передач автомобіля поділяються на чотири типи:

  • Механічні
  • Автоматичні
  • CVT, безступінчасті коробки передач (варіатори) 
  • MMT, коробки передач з автоматичним контролем зчеплення

Найпоширеніша та найпростіша за конструкцією – це механічна КП. Найлегша у користуванні – це автоматична КП. Хороші динамічні показники вам забезпечить CVT. ММТ, з одного боку, є поліпшеною автоматичною коробкою передач, але з іншого – має свої недоліки.

Деякі "умільці" стверджують, що в коробці передач не треба міняти мастило. З одного боку вони праві. Якщо машина із заднім приводом, то нагрів мастила в коробці передач набагато нижче, ніж у передньоприводної машини, або машини з повним приводом. При цьому, ніхто не відміняв необхідність очищення мастила від стружки та інших небажаних матеріалів в коробці передач.

Якщо машина з механічною коробкою передач, із заднім приводом, і після пробігу в кілька сотень тисяч ви ні одного разу не міняли мастило в КПП – в цьому випадку цілком розумно буде не чіпати коробку передач. Оскільки, зливаючи мастило, ви можете разом з ним злити важливу частину деталі.

Заміну варто проводити в регламентований заводом-виробником час. Таким чином, ви мінімізуєте можливі несправності в коробці передач і забезпечите собі комфортну їзду. В автоматичній коробці передач та коробці CVT, в комплексі з заміною мастила, треба міняти мастильний фільтр коробки передач.

У кожен із типів КПП заливається мастило зі своєю класифікацією. Дуже важливо заливати в автоматичну трансмісію тільки мастило для автоматичної коробки передач, оскільки в цій модифікації мастило передає крутний момент двигуна.

Після винаходу двигуна внутрішнього згоряння, перед інженерами постало питання передачі крутного моменту до коліс автомобіля. З моменту його рішення, тобто, винаходу трансмісії, і до нашого часу, коробка передач еволюціонувала, стала більш економічною в плані палива, безшумною, простою в управлінні й експлуатації. І навіть у наш час вона доопрацьовується, в її конструкцію та принцип роботи додаються нововведення.

Виробництво не стоїть на місці. Щороку заводи вдосконалюють коробку передач, змагаючись в даному сегменті машинобудування. Що не може не радувати нас, автомобілістів, головних критиків і споживачів.