Який антифриз краще для вашого авто. Чи можна змішувати охолоджуючу рідину різних кольорів. Що потрібно знати про види антифризу. Температура кипіння антифризу.

Який антифриз краще заливати | Чи можна змішувати різних кольорів

Перегрівання двигуна – зовсім не та пригода, яку вам хотілося б пережити на дорозі, особливо дальній. В кращому випадку вона загрожує зупинкою на невизначений строк, в гіршому – пожежею. А тепер уявіть, що все це відбувається зимою десь за містом.

Щоб знизити ризики, потрібно слідкувати за рівнем антифризу у вашому авто, вчасно поповнюючи. Найчастіше запитання при цьому – змішувати чи не змішувати продукцію різного кольору. Відповімо, але спочатку згадаємо…

banner antifreeze

Які бувають види, терміни придатності антифризу

Охолоджуючі рідини нормуються згідно стандартів країни виробництва, індивідуальних специфікацій виробників авто. Деякі автомобільні концерни висувають особливі додаткові вимоги, наприклад, до хімічного походження, складу присадок.

Широко відомі антифризи, котрі маркуються згідно компактної специфікацїї концерну Фольксваген, як G12 або G12+. Це так звані «карбоксилатні» охолоджувачі, більш «просунуті», стосовно захисту від корозії.

Виробники карбоксилатних рідин відмовилися від традиційних присадок на базі силікатів, нітратів фосфатів, боратів, комбінацій цих речовин, оскільки вони ускладнюють тепловідведення, швидко втрачають свої якості. Замість них стали застосовувати присадки на базі органічних карбонових кислот.

За контрастом з традиційними, ці не створюють суцільний захисний шар всередині системи, концентруючись тільки там, де починають виявлятися ознаки корозії. Це дозволяє теплу відводитися швидше, ефективніше.

Сьогодні «традиційні» продукти вважаються застарілими, непопулярними. Їх не змішують з більш новими, не використовують для заливання під час конвеєрного виробництва авто. До того ж, термін їх заміни набагато коротший, ніж у карбоксилатних – близько 2-3 років, (60-120 тис. км пробігу).

Карбоксилатні доведеться заміняти лише після 5 років мінімум (250 тис. км пробігу). До речі, для класичних антифризів концерн Фольксваген використовує маркування G11. Воно допоможе зрозуміти, чи можна змішувати наповнювач з тим, який вже залитий.

Крім цих 2-х видів, є ще гібридні, а також лобридні антифризи. Для отримання перших змішують комплекс карбоксилатних та класичних присадок на основі силікатів або фосфатів. Термін їх служби такий самий, як у карбоксилатних. Застосовуються в системах охолодження, яким недостатньо карбоксилатного складу для нейтралізації процесу кавітації, що веде до деструкції крильчатки насосу, блоку циліндрів двигуна.

Лобридна продукція – це відносно «свіже» відкриття, де органічних базис змішується з невеликим процентом мінеральних інгібіторів. Вони здатні утворювати надтонку плівку захисту на стінках системи охолодження, витрачаючись лише за виникнення центрів корозії.

Антифризи цього типу – справжні «довгожителі». Термін їх служби – від 500 тис. км до безкінечності. Необмежений строк припустимий, якщо такий антифриз залити в новий двигун. Фольксваген маркує таку продукцію символами "G12++", "G13".

Таким чином, склад інгібіторів – визначний параметр для строку служби антифризу, його якості. Як будь-який витратний матеріал, антифриз піддається старінню після певного пробігу авто, при цьому знижується концентрація інгібіторів, а за нею – тепловіддача, здатність захищати метали від корозії, підвищується піноутворення.

Терміни заміни охолоджувача регламентуються автовиробниками, а також виробником самого витратника. В середньому, вони складають 2-3 роки за інтенсивної експлуатації машини.. Однак термін заміни «топових» антифризів із вдосконаленою формулою, котрі заливаються на автоконвеєрах в сучасні авто, може перевищувати 5 років (250 тис. км пробігу). Правда, є одне «але».

Бувають ситуації, коли охолоджувач, з різних причин, починає старіти раніше заявленого терміну. Ось які бувають ознаки старіння (вони зазвичай спостерігаються при невеликих мінусових температурах, близько мінус 10-15 градусів за Цельсієм):

  1. Утворення желеподібної маси.
  2. Помітне помутніння.
  3. Випадіння осаду.
  4. Зміна кольору антифризу на рудий (буруватий).

Остання ознака особливо тривожна. Вона свідчить про те, що корозія вже почалася. В перерахованих випадках бажано не зволікаючи замінити антифриз, без огляду на те, як давно він був залитий.

Температура кипіння й замерзання антифризу

Температура кипіння – один з найбільш важливих параметрів якості охолоджуючої рідини, він повинен досягати як мінімум 105 градусів за Цельсієм. Звісно, якщо антифриз відповідає всім технологічним нормам, стандартам.

температура кипіння антифриза

Вкрай негативно на якості охолоджувача впливає гліцерин, хоча навіть провідні автовиробники (наприклад, той самий Фольксваген) змішують його з охолоджувачем, додаючи невелику кількість (до 20%).

Гліцерин здешевлює продукт, але разом з тим робить його більш в’язким, веде до перегрівання двигуна, підвищує температуру замерзання до мінус 25 градусів за Цельсієм.

Щоб уникнути такого, деякі виробники ще більше ускладнюють формулу, змішуючи основу з метанолом, який знижує температуру замерзання. Однак метанол «закипає» вже при 65,5 градусах, а при підвищенні температури починає посилено випаровуватися. Що, в свою чергу, призводить до зниження температури кипіння охолоджувача до 85-90 градусів.

Якого кольору буває антифриз, чи можна змішувати рідини різного кольору?

Ось ми й підійшли до головного запитання, яке виникає у багатьох починаючих автомобілістів. Дійсно, на ринку така кількість «різнобарвних» охолоджувачів, що можна писати ними картину: від червоного кольору до яскраво-зеленого. Спішимо заспокоїти: колір та технічні характеристики антифризу ніяк не залежать одне від одного.

Причин у «барвистості» дві, і одна з них – суто маркетинговий хід, коли рідину позначають «корпоративним» кольором для впізнаваності. Наприклад, GM та Фольксваген «заправляють» свої авто охолоджувачем червоного, помаранчевого кольору. Зустрічається продукція жовтого кольору, синього кольору, зеленого кольору та інших кольорів.

Друга причина позначення продукту кольором більш поважна. Під час протікання, за плямами, краплинами яскравого кольору на капоті, під машиною легко зрозуміти, що витікає саме антифриз. Після чого власник авто може оперативно здійснити заходи, уникнувши серйозних ускладнень.

До речі, саме яскравий зелений колір свідчить про флуоресцентні добавки, котрі добре видно в ультрафіолетовому світлі, і які допомагають легко діагностувати протікання.

Деякі автолюбителі підбирають та змішують рідини «за кольором». Цього не можна робити ні в якому разі! Повторимо: колір ніяк не корелює зі складом рідини.

Рідини від різних виробників, але одного кольору можуть відрізнятися за складом, а продукти різного кольору можуть мати однакову формулу. Тому питання «змішувати чи не змішувати» охолоджувачі різного кольору потрібно вирішувати, виходячи з технічної інформації, яка вказана на ємності, а також в інструкції виробника.